Használati útmutató

Regisztáció

Az oldalunkra való regisztráció nagyon egyszerű, és gyors folyamat. Kétféle módon tehetjük meg: Facebook fiókunkkal belépve, vagy pár lépésben adataink megadásával, a bal felső sarokban, a Regisztráció gombra kattintva.

Az oldal használata

Bejelentkezés után, a jobb felső sarokban már a nevünk jelenik meg. Erre rákattintva megjelenik egy menü, ahol alapvető funkciókat tudunk elérni, mint pl. a Túra feltöltés, az Adatlap, illetve az adatlap szerkesztése. Ha ki szeretnénk lépni az oldalról, akkor ugyan ebben a menüben, a Kijelentkezés gombra kattintva megtehetjük. Az oldal fő funkcióinak menüpontját középen találjuk. Ezek közül az első a Túrák menüpont, ahol a mások által feltöltött túrák között böngészhetünk egyszerűen, a megadott szűrők segítségével. A második menüpont a Helyek, ahol a különböző biciklitúrák mentén található vendéglátóegységek közül válogathatunk kedvünkre, legyen az akár étterem, falatozó, pizzéria, cukrászda vagy akár kemping, hotel, apartman, és végül, de nem utolsó sorban kerékpárszervizek, gyógyszertárak, vagy akár egyéb izgalmas szórakozási lehetőségek. A harmadik menüpont a Bringások, ahol az oldalunkra regisztrált kerékpárosokat találjuk. Itt szintén szűkíthetjük a listát a megadott szűrőkkel, vagy akár kereshetünk tagunkra a kereső segítségével.

A túrafeltöltő használata

1. A kezdő, a köztes, és a végállomások megadása. A kezdőállomás értelemszerűen az indulásunk helye. A köztes állomások itt azok a városok, amiken keresztülhaladtunk a túránk során. Természetesen nem muszáj minden várost megemlíteni. Elég 1-2, ami alapján kikalkulálható a túraútvonal. A végállomás értelemszerűen a túránk végének a helye.
  2. Ha megadtuk az állomásokat, akkor a következő lépésben a tervező feldobja az ajánlott útvonalat. Itt a szerkesztés menüpontra kattintva tudjuk pontosítani az útvonalunkat, méghozzá úgy, hogy az egérrel rákattintunk a kijelölt útra, és nyomva tartva az egérgombot arra húzzuk az utat, amerre haladtunk az útvonalunk során. Pontosíthatjuk az indulásunk, és érkezésünk helyét is a jelölők mozgatásával. (A, B, C, stb.)
  3. Ebben a lépésben jelölők segítségével kiegészíthetjük túránk útvonalát egyéb érdekes látnivalóvakkal, érdekességekkel. Egyszerűen csak nyomjunk az „Új hely megjelölése” gombra, és húzzuk az új jelölőt a térképen tetszés szerinti helyre, majd nevezzük el a látványosságot.
  4. Válasszuk ki melyik régióban, esetleg országban tekertünk. Ha több régiót érint a túránk, akkor azt válasszuk, amelyikben a legtöbbet tekertük.
  5. Adjunk nevet a túránknak. Itt egy rövid, de frappáns nevet válasszunk, amely jellemző a túránkra. Figyelem, ez fog megjelenni, kiemelve a keresőben.
  6. Adjuk meg, hogy körülbelül mennyi idő alatt tettük meg a túrát. Mivel ez az oldal főleg kirándulásokról szól, és nem versenytávokról, így nyugodtan hozzászámolhatjuk azt az időt is, amit nem tekeréssel töltöttünk. Pl. alvás a szálláson, vagy egy ebéd elfogyasztása.
  7. A nehézség választása. Itt nem adtunk meg bővebb választási lehetőséget, mivel túráink többsége nem versenytáv.
  8. A túra szöveges leírásának megadása. Itt leírhatunk mindent, a túrán szerzett élményeinket, legyen ez akár kellemes, vagy kellemetlen. Célszerű bőven kifejteni, mert lehet mások ezt is figyelembe veszik a túrájuk tervezésekor.
  9. Az utolsó, és talán a legfontosabb lépés, a túrán készült képek megosztása másokkal. Itt a kép feltöltésre kattintva, a képek helyének megadásával adhatunk hozzá fényképet. A feltöltés után kiválaszthatjuk, hogy melyik legyen a túra alapértelmezett képe (ez fog megjelenni a túrakeresőben)
  10. „A túra mentése” gombra kattintva befejeztük a túránk feltöltését.

A lépések végeztével a túránk még nem jelenik meg a találati listában, hanem moderálásra kerül az egyik adminisztrátorhoz. Ha minden rendben van, akkor legkésőbb 30 percen belül aktív lesz a túránk, és máris megjelenik a keresőben. Amennyiben valami hiányos, vagy nem megfelelő, azt az adminisztrátor jelezni fogja nekünk a regisztrációkor megadott e-mail címre. Kérjük e-mail fiókjuk mielőbbi ellenőrzését! Fontos, hogy az adminisztrátornak joga van a túra egyes részeinek megváltoztatására abban az esetben, ha az nem felel meg a „Felhasználási feltételek”-ben leírtaknak.

Regisztráció törlése

Amennyiben nem szeretnél tovább közösségünk tagja lenni, úgy bármikor törölheted regisztrációdat az „Adatlapom szerkesztése” menüben. Törléskor nem törlődnek a feltöltött túráid, hozzászólásaid. Ha ezeket is töröltetni szeretnéd, kérlek jelezd az info@erretekerj.hu e-mail címen.